In de woonkamer van ons lieve, oude huis staat een rekje met quilts.
Het rekje is een verstop plekje voor wat snoeren die we liever niet in zicht hebben.
Even de "huisjes" er af, want wat hangt er ook weer allemaal onder?
Het rekje wordt tijdelijk naar de hal verplaatst, daar is het licht wat beter.
De quilt met achtpuntige ster en molentjes maakte lieve jongste enkele jaren geleden.
En kijk, daar zijn de "appeltjes". Ze mogen nog gequilt worden.
De quilt met kleine sterretjes is een van mijn favorieten.
En de huisjes?
Dat zijn nu mijn "thuisjes"!
zondag 31 januari 2016
vrijdag 29 januari 2016
Puzzelen
Het blijft leuk om aan het "Nederlands Erfgoed" te werken.
Toch moet ik af en toe goed opletten en goed nadenken over hoe ik verder wil.
Omdat ik me beperk tot de kleuren rood, wit en blauw en toch ook graag wat accenten aan wil brengen moet het hele quiltje-in-wording af en toe uitgelegd worden. Er moet ook evenwicht zijn in donker en licht.
Nu de quilt groter wordt is dat een heel gepuzzel.
Maar ik houd van dit gepuzzel!
Lapjes gaan tot maandag weer in de koffer.
Dan wordt er, samen met Gerrie, weer gezellig verder gewerkt.
Toch moet ik af en toe goed opletten en goed nadenken over hoe ik verder wil.
Omdat ik me beperk tot de kleuren rood, wit en blauw en toch ook graag wat accenten aan wil brengen moet het hele quiltje-in-wording af en toe uitgelegd worden. Er moet ook evenwicht zijn in donker en licht.
Nu de quilt groter wordt is dat een heel gepuzzel.
Maar ik houd van dit gepuzzel!
Lapjes gaan tot maandag weer in de koffer.
Dan wordt er, samen met Gerrie, weer gezellig verder gewerkt.
dinsdag 26 januari 2016
Mooie tassen
Het is een van de twee tassen die je tijdens de workshop op zaterdag 6 februari kunt maken.
Het andere tasje is een tikkeltje kleiner en in twee kleuren gehaakt.
Ter inspiratie de mooie "granny deken" die Willeke ook maakte.
Want tijdens de workshop mag je natuurlijk haken met de kleuren die jij leuk vindt.
Hier nog wat andere kleurtjes. De meeste kleuren kun je ook in de webwinkel vinden.
Alle informatie over de workshop vind je hier.
zondag 17 januari 2016
Cursus machinaal patchwork
Op 5 februari begint de cursus "machinaal patchwork"
In deze cursus worden diverse handigheidjes uitgelegd voor het maken van deze prachtige quilt.
Daarnaast komt aan bod hoe je de quilt deel voor deel in elkaar zet.
Dit maakt het quilten makkelijker omdat je niet steeds van die grote stukken hoeft te quilten.
Het is niet de "quilt as you go" methode.
En hoewel ik persoonlijk niet zo handig ben met de naaimachine is de verleiding groot om mee te gaan doen met deze cursus.
Altijd leuk om iets heel anders te gaan proberen toch?
Alle informatie over deze cursus kun je hier vinden.
In deze cursus worden diverse handigheidjes uitgelegd voor het maken van deze prachtige quilt.
Daarnaast komt aan bod hoe je de quilt deel voor deel in elkaar zet.
Dit maakt het quilten makkelijker omdat je niet steeds van die grote stukken hoeft te quilten.
Het is niet de "quilt as you go" methode.
En hoewel ik persoonlijk niet zo handig ben met de naaimachine is de verleiding groot om mee te gaan doen met deze cursus.
Altijd leuk om iets heel anders te gaan proberen toch?
Alle informatie over deze cursus kun je hier vinden.
Alles op een rijtje
Want hoewel het zonder mij allemaal prima is verlopen wat cursussen en atelier betreft ben ik er toch een beetje "uit".
Dus agenda gepakt en weer even inlezen.
Wat de zaterdagworkshops betreft staat er binnenkort het volgende gepland:
Op 6 februari de "Wayuu tas". Deze workshop wordt gegeven door Willeke.
Je kunt kiezen of je deze dag aan het grote of aan het kleine model begint.
Alle informatie vind je hier.
De Konijnenfamilie van Ingrid is op 27 februari aan de beurt.
Ze legt je graag uit hoe zij appliceert en neemt ook inspirerende quilts mee die bewijzen dat ze het ook echt kan!
Alles hierover kun je daar lezen.
Vervolgens is Willeke er weer op 5 maart voor een gezellige en leerzame "stoplapdag".
Wat we die dag allemaal doen kun je hier lezen.
Uiteraard hebben we nog veel meer leuks in petto voor de zaterdagen die daarop volgen maar dat moet allemaal nog goed uitgewerkt worden.
Dus blijf ons weblog en facebook volgen of schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
donderdag 14 januari 2016
Opruiming in de webwinkel
De stoffen die nog over zijn uit de opruiming staan nu ook in de webwinkel!
Je kunt ze hier vinden.
Wees er snel bij want OP=OP!
Je kunt ze hier vinden.
Wees er snel bij want OP=OP!
woensdag 13 januari 2016
Mini quiltje voor in het "Nederlands Erfgoed"
Het boek van An Moonen erbij gepakt om het origineel goed te bekijken.
Wat is dat toch een prachtig boek!
Leuk om te zien wat kleurtjes doen.
Voor de hoeken koos ik een randstof en ik ben blij met het resultaat.
Het zou ook een leuk berenquiltje kunnen worden.
Wie weet maak ik er ooit nog een voor in een van de berenbedjes.....
Het patroon "Nederlands Erfgoed" is van Hester Goossens.
maandag 11 januari 2016
Road 66
Eindelijk mijn koffertje met lapjes van de "road 66" weer eens op tafel gezet en begonnen met het knippen van de laatste stukjes.
Her en der ontbreekt er nog wat aan de rand maar het begint mooi op te schieten.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de top nu ook werkelijk snel klaar is.
Er wachten namelijk nog meer quilts om afgemaakt te worden.
Niets plannen of moeten maar gewoon verder gaan met waar ik zin in heb!
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de top nu ook werkelijk snel klaar is.
Er wachten namelijk nog meer quilts om afgemaakt te worden.
Niets plannen of moeten maar gewoon verder gaan met waar ik zin in heb!
woensdag 6 januari 2016
Opruiming
Op donderdag 7 en vrijdag 8 januari houden we van 13.30 tot 17.00 opruiming.
Stoffen voor 8 euro per meter, pakketten met 25% korting, 5 fat quarters voor 20 euro, halve meter stukken voor 4 euro en nog veel meer aanbiedingen die het beslist de moeite waard maken om langs te komen!
Stoffen voor 8 euro per meter, pakketten met 25% korting, 5 fat quarters voor 20 euro, halve meter stukken voor 4 euro en nog veel meer aanbiedingen die het beslist de moeite waard maken om langs te komen!
dinsdag 5 januari 2016
Mochila haken
Deze mooie tas is door Willeke gemaakt en staat sinds enkele weken in ons atelier.
Op zaterdag 6 februari komt ze naar Eibergen en kun je onder haar begeleiding ook zo'n tas maken.
Het is een uitdagende techniek waarin je allerlei motieven kunt haken.
Ze maakte ook nog een kleiner exemplaar.
Mooi!
Wil je ook graag weten hoe dit in zijn werk gaat? Meld je dan in ons atelier of via de webwinkel aan.
Op zaterdag 6 februari komt ze naar Eibergen en kun je onder haar begeleiding ook zo'n tas maken.
Het is een uitdagende techniek waarin je allerlei motieven kunt haken.
Ze maakte ook nog een kleiner exemplaar.
Mooi!
Wil je ook graag weten hoe dit in zijn werk gaat? Meld je dan in ons atelier of via de webwinkel aan.
vrijdag 1 januari 2016
donderdag 31 december 2015
2015
2015
Het jaar waarin we in ons lieve, oude huis kwamen.
Een plekje waar ik me ontzettend thuis voel.
2015
Ook het jaar waarin een lief, bijzonder mens van ons heenging.
De herinneringen zijn mooi, het verdriet nog vaak aanwezig.
2015
Het was heftig, het was veel.
Het was zoals het leven is.
Het jaar waarin we in ons lieve, oude huis kwamen.
Een plekje waar ik me ontzettend thuis voel.
2015
Ook het jaar waarin een lief, bijzonder mens van ons heenging.
De herinneringen zijn mooi, het verdriet nog vaak aanwezig.
2015
Het was heftig, het was veel.
Het was zoals het leven is.
dinsdag 22 december 2015
Erfgoed en huisjes af!
Beer vindt het prima, zolang ik hem maar niet in zijn slaap stoor.
En op de achtergrond de huisjes........AF!
Ietsje dichterbij.Het zal wel mijn laatste werkstuk zijn dat afkomt dit jaar.
En nu hangt het "erfgoed er weer overheen.
Zo kan ik het altijd makkelijk pakken om er mee verder te gaan.
Deze week en volgende week heb ik vakantie dus tijd om wat steekjes te zetten.
Ook Gerrie schiet lekker op. Helaas lukt het niet zo goed om mooie foto's te maken in deze donkere dagen.
Over twee weken gaan we weer gezellig samen verder.
Wie weet lukken de foto's dan beter.
zaterdag 19 december 2015
Verder gaan
Ze begon er een aantal jaren terug aan maar door werk en studie raakte het wat op de achtergrond.
Dit wordt volgens haar de andere kant van de quilt..........
En dit vind ik het mooiste bloempje daarvan.
Lijkt wel een Delfts blauw tegeltje.
Ook ik heb natuurlijk het een en ander liggen.
Deze huisjes van Jeanneke liggen op tafel om eindelijk eens afgemaakt te worden.
Vanaf volgende week hebben we twee weken vakantie. Mijn huisjes quilt is dus misschien nog wel klaar voor het nieuwe jaar begint!
woensdag 16 december 2015
Duitse les
Sinds een paar maand zit ik met lieve jongste op Duitse les.
Zij wil graag met haar schoonfamilie Duits kunnen praten. Ooit had ze dat wel op school geleerd maar even weer wat opfrissen leek haar wel een goed idee.
Voor mij is het zo'n 40 jaar geleden dat ik Duits op school kreeg. Met veel plezier volgde ik de lessen die we van een heel erg leuke "juf" kregen.
Er is best wel iets blijven hangen maar hoe zat het ook alweer precies?
We besloten om samen te gaan en zo komt het dat er naast de lapjes Duitstalige boeken en tijdschriften op tafel liggen.
"Landlust" is een van die bladen en in het vorige nummer stond een heerlijk recept.
Omdat we ook nu weer een leuke juf en een gezellige klas hebben maakten we "Kalter Hund".
Het lijkt veel op wat wij als "arretjescake" kennen.
En de lapjes? Die blijven sterk de voorkeur houden hoor!
Duits leren en wat in de keuken rommelen is leuk maar tussendoor heb ik wel naald en draad in de hand!
Zij wil graag met haar schoonfamilie Duits kunnen praten. Ooit had ze dat wel op school geleerd maar even weer wat opfrissen leek haar wel een goed idee.
Voor mij is het zo'n 40 jaar geleden dat ik Duits op school kreeg. Met veel plezier volgde ik de lessen die we van een heel erg leuke "juf" kregen.
Er is best wel iets blijven hangen maar hoe zat het ook alweer precies?
We besloten om samen te gaan en zo komt het dat er naast de lapjes Duitstalige boeken en tijdschriften op tafel liggen.
"Landlust" is een van die bladen en in het vorige nummer stond een heerlijk recept.
Omdat we ook nu weer een leuke juf en een gezellige klas hebben maakten we "Kalter Hund".
Het lijkt veel op wat wij als "arretjescake" kennen.
En de lapjes? Die blijven sterk de voorkeur houden hoor!
Duits leren en wat in de keuken rommelen is leuk maar tussendoor heb ik wel naald en draad in de hand!
maandag 14 december 2015
Beginnerscursus
Ongeveer één keer per maand geeft Gerrie de cursus "patchwork voor beginners".
Dit jaar is het weer een gezellige groep enthousiaste vrouwen.
En naast het feit dat ze ontzettend mooie blokken maken
hebben ze het ook erg gezellig samen!
Geweldig wat jullie allemaal presteren dames!
Dit jaar is het weer een gezellige groep enthousiaste vrouwen.
En naast het feit dat ze ontzettend mooie blokken maken
hebben ze het ook erg gezellig samen!
Geweldig wat jullie allemaal presteren dames!
Abonneren op:
Posts (Atom)



