woensdag 16 december 2015

Duitse les

Sinds een paar maand zit ik met lieve jongste op Duitse les.

Zij wil graag met haar schoonfamilie Duits kunnen praten. Ooit had ze dat wel op school geleerd maar even weer wat opfrissen leek haar wel een goed idee.

Voor mij is het zo'n 40 jaar geleden dat ik Duits op school kreeg. Met veel plezier volgde ik de lessen die we van een heel erg leuke "juf" kregen.
Er is best wel iets blijven hangen maar hoe zat het ook alweer precies?

We besloten om samen te gaan en zo komt het dat er naast de lapjes Duitstalige boeken en tijdschriften op tafel liggen.
"Landlust" is een van die bladen en in het vorige nummer stond een heerlijk recept.

Omdat we ook nu weer een leuke juf en een gezellige klas hebben maakten we "Kalter Hund".
Het lijkt veel op wat wij als "arretjescake" kennen.

En de lapjes? Die blijven sterk de voorkeur houden hoor!
Duits leren en wat in de keuken rommelen is leuk maar tussendoor heb ik wel naald en draad in de hand!






2 opmerkingen:

Annelein zei

Landlust....hmmm....dat doet mij denken aan mijn favoriete programma "Mein schones Land". Dit weekend weer een paar herhalingen gekeken...*Ü*...

Supergoof zei

het klinkt weer zo gezellig, dat ik meteen zin krijg om op Duitse les te gaan,... ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...