Nog één week werken en dan twee weken vakantie in het vooruitzicht.
We zijn leuke plannen aan het maken voor komend seizoen maar waar ik nu alvast heel erg naar uitkijk is de "show and tell" van Betty.
Op zaterdag 6 september komt ze met manden vol quilts naar Eibergen!
Voor iedereen die komt hebben we een leuke verrassing bedacht.......
Kaartjes kun je hier bestellen.
p.s. foto's en quilts op de foto's zijn van Betty
maandag 28 juli 2014
donderdag 24 juli 2014
Eén na laatste zomerworkshop
Gisteren was de derde zomerworkshop.
Het was weer een gezellige drukte!
Wel maakte ik foto's van het vele moois wat uit tassen werd getoverd!
Wat inspirerend om te zien waar iedereen zoal mee bezig is!
Borduurwerkjes waren er ook om te bewonderen.
De vorige workshop maakten we yoyo's. Zo leuk om te zien wat daar van is gemaakt.
Wat een genot om zoveel moois te zien!
Komende woensdag is de laatst zomerworkshop. We maken dan een tissuebox.
Er zijn nog twee plaatsen vrij. Mocht je zin hebben om te komen, kijk dan even hier.
Fijn weekend!
donderdag 17 juli 2014
Vrije dag!
Elkaars quilts-die-ooit-nog-af-mogen bewonderen.
Het rek raakt voller en voller dus, heel gewaagd, wat bloemen op het gras gestrooid.
Allerliefste lapjesdief ligt op de loer.
Maar het ging allemaal goed!
En eerlijk waar, dit deed niet Pooh maar de wind. Dus alles weer opgevouwen en opgeruimd. De "antieke" weer veilig in haar mandje. Hoop dat het nu geen jaar duurt voor ze er weer uitkomt.
dinsdag 15 juli 2014
Vrije middag
Dinsdag is mijn "vrije" thuiswerkdag. 's Ochtends begin ik het liefst op tijd. Beetje boekhouding doen, bestellingen plaatsen, van alles en nog wat opruimen en meer van die "het is dat het moet" dingen.
Maar de dinsdagmiddag houd ik al jaren vrij voor heel veel gezelligheid. Lekker met Pooh en Beer naar hondencursus. Vriendje Pim gaat ook altijd mee. Die cursus hebben ze natuurlijk al lang niet meer nodig .......maar we vinden het zo gezellig!
Na afloop even wandelen door het bos en spelen in de plassen dus moeten de jongens even buiten blijven en nee, dat vinden ze niet leuk.
Kleine Saar doet niet zo moeilijk. Ze heeft een fijn (???) slaapplekje gevonden.
En als Pim en Saar weer naar huis zijn mag Beer binnen in de mand opdrogen.
Als dit geen fijne vrije middag is weet ik het niet meer!
Maar de dinsdagmiddag houd ik al jaren vrij voor heel veel gezelligheid. Lekker met Pooh en Beer naar hondencursus. Vriendje Pim gaat ook altijd mee. Die cursus hebben ze natuurlijk al lang niet meer nodig .......maar we vinden het zo gezellig!
Na afloop even wandelen door het bos en spelen in de plassen dus moeten de jongens even buiten blijven en nee, dat vinden ze niet leuk.
En als Pim en Saar weer naar huis zijn mag Beer binnen in de mand opdrogen.
Als dit geen fijne vrije middag is weet ik het niet meer!
maandag 7 juli 2014
Vakantieworkshops
Op de woensdagmiddagen in juli geven we verschillende workshops.
Op woensdag 9 juli maken we hexagonnen. Deze workshop zit helaas vol.
Woensdag 16 juli maken we yoyo's.
De applecore is de 23 aan bod.
En op 30 juli sluiten we af met de tissue box.
Mocht je mee willen doen dan kun je je via de webwinkel of in ons atelier aanmelden.
![]() |
| Foto gemaakt door Foto'Z |
![]() |
| Foto gemaakt door Foto'Z |
![]() |
| Foto gemaakt door Foto'Z |
![]() |
| Foto gemaakt door Foto'Z |
Mocht je mee willen doen dan kun je je via de webwinkel of in ons atelier aanmelden.
zaterdag 5 juli 2014
Fat Quarters van juli.
![]() |
| Foto gemaakt door Foto'Z |
Hup Oranje!
Dat moeten natuurlijk de kleuren zijn voor de fat quarters van de maand.
donderdag 3 juli 2014
Beginnerscursus
Inmiddels zijn we volop bezig met de voorbereidingen van het nieuwe seizoen.
Sinds we op ons nieuwe plekje zitten hebben we veel vraag naar een beginnerscursus en die gaat er komen!
Stofjes zijn uitgezocht om een voorbeeld quilt te maken, data zijn overlegd. Nog de laatste puntjes op de I en dan is ons cursusprogramma klaar.
vrijdag 27 juni 2014
dinsdag 24 juni 2014
Dierbaar hoekje
Tja, wat kan een mens allemaal verzamelen?
Ruimte genoeg in huis sinds ons atelier naar Eibergen verhuisde.
Plek voor (nog) een wiegje en een popje is er dus wel.
Het kleine gebreide spreitje kocht ik bij "Très Belle Brocante" tijdens het gezellige weekend met haar.
Dit beertje heb ik al jaren. Kocht het ooit in Engeland tijdens een berenreis.
Pop en beer zitten nu samen in het wiegje. Kleine spreitje staat er ook heel leuk bij!
En de mooie blauwe theedoekjes? Die kreeg ik een poos geleden van lieve middelste.
Weckfles van lieve vriendin en nog een glimpje van wat overgebleven Beatrix servies van mijn moeder!
Ik kan hier toch zo van genieten!!
Labels:
Beren,
Brocante,
Familie,
Geluksmomentje,
Verzamelen
zaterdag 21 juni 2014
Stitch-a-long met Willeke
Komende vrijdag is het zover!
Willeke komt dan de eerste les van de stitch-a-long geven.
Tot die datum kun je de pakketjes die we daarvoor hebben samengesteld nog met korting aanschaffen.
donderdag 19 juni 2014
Opruiming
Vandaag en morgen hebben we nog opruiming!
Beide dagen ben je van 13.30 tot 17.00 welkom om te komen kijken of er wat voor je bij is!
Beide dagen ben je van 13.30 tot 17.00 welkom om te komen kijken of er wat voor je bij is!
dinsdag 17 juni 2014
Weekendje weg.
Na een korte nacht van vrijdag op zaterdag reed ik zaterdagochtend al vroeg richting Drenthe om Bobby Mienke te ontmoeten.
We reden op ons gemakje naar Groningen om naar de quilttentoonstelling te gaan. Eerst zouden we nog een brocante winkel bezoeken en dan.........
Maar wat zijn er veel leuke brocante winkeltjes in die omgeving! We waren er de hele dag zoet mee.
Aan het eind van de dag kwamen we aan bij onze B&B waar het goed vertoeven was.
Kopje thee, lapjes een heel veel gezelligheid!
Wat wil een mens nog meer?
We reden op ons gemakje naar Groningen om naar de quilttentoonstelling te gaan. Eerst zouden we nog een brocante winkel bezoeken en dan.........
Maar wat zijn er veel leuke brocante winkeltjes in die omgeving! We waren er de hele dag zoet mee.
Aan het eind van de dag kwamen we aan bij onze B&B waar het goed vertoeven was.
Kopje thee, lapjes een heel veel gezelligheid!
Wat wil een mens nog meer?
maandag 16 juni 2014
Het was leuk!
Onze eerste "gezellige avond" was gezellig!
Leuke, enhousiaste handwerksters verzamelden zich in ons atelier. Ze genoten van de mooie borduurwerken die Willeke meebracht en snuffelden rond tussen de lapjes.
We hadden heel wat stoffen in de opruiming.
Deze week kun je de hele week ook nog stoffen voor een leuk prijsje aanschaffen!
Leuke, enhousiaste handwerksters verzamelden zich in ons atelier. Ze genoten van de mooie borduurwerken die Willeke meebracht en snuffelden rond tussen de lapjes.
We hadden heel wat stoffen in de opruiming.
Deze week kun je de hele week ook nog stoffen voor een leuk prijsje aanschaffen!
donderdag 12 juni 2014
Be-gonnen
Eindelijk begonnen aan de quilt welke ik al zo lang wil maken. Maar steeds "moest" ik eerst dit of dat en kwam het er niet van.
Natuurlijk was er nog steeds van alles te doen maar mocht ik nu van mezelf beginnen.
Eerste bloem was gauw gemaakt. Voor de buitenste twaalf hexagonnen precies genoeg stof!
Alles geknipt en geplakt maar een moment later misten er twee.................
Nou weet ik wel wie de boosdoener is en dit is niet de eerste keer dat het gebeurt maar nu had ik dus echt geen stof meer........
Dus: restjes opgezocht, aan elkaar genaaid, beetje fray check erop en klaar zijn we.
Geen probleem, het is patchwork en probleempjes zijn er om op te lossen toch?
Kijk! Zover ben ik nu.
Echte liefde overwint alles!
En nu aan de slag. Moet Mag nu beginnen met de voorbereidingen voor morgen avond.
Natuurlijk was er nog steeds van alles te doen maar mocht ik nu van mezelf beginnen.
Eerste bloem was gauw gemaakt. Voor de buitenste twaalf hexagonnen precies genoeg stof!
Alles geknipt en geplakt maar een moment later misten er twee.................
Nou weet ik wel wie de boosdoener is en dit is niet de eerste keer dat het gebeurt maar nu had ik dus echt geen stof meer........
Dus: restjes opgezocht, aan elkaar genaaid, beetje fray check erop en klaar zijn we.
Geen probleem, het is patchwork en probleempjes zijn er om op te lossen toch?
Kijk! Zover ben ik nu.
Echte liefde overwint alles!
En nu aan de slag.
Abonneren op:
Posts (Atom)










