maandag 28 juli 2014

Om naar uit te kijken

Nog één week werken en dan twee weken vakantie in het vooruitzicht.

We zijn leuke plannen aan het maken voor komend seizoen maar waar ik nu alvast heel erg naar uitkijk is de "show and tell" van Betty.
Op zaterdag 6 september komt ze met manden vol quilts naar Eibergen!

Voor iedereen die komt hebben we een leuke verrassing bedacht.......

Kaartjes kun je hier bestellen.

p.s. foto's en quilts op de foto's zijn van Betty




donderdag 24 juli 2014

Eén na laatste zomerworkshop


Gisteren was de derde zomerworkshop.

Het was weer een gezellige drukte!

Deze keer waren de "klokhuisje" aan de beurt maar tijdens de workshop vergat ik foto's te maken.
Wel maakte ik foto's van het vele moois wat uit tassen werd getoverd!

 Wat inspirerend om te zien waar iedereen zoal mee bezig is!
Borduurwerkjes waren er ook om te bewonderen.
De vorige workshop maakten we yoyo's. Zo leuk om te zien wat daar van is gemaakt.
Wat een genot om zoveel moois te zien!

Komende woensdag is de laatst zomerworkshop. We maken dan een tissuebox.

Er zijn nog twee plaatsen vrij. Mocht je zin hebben om te komen, kijk dan even hier.

Fijn weekend!




donderdag 17 juli 2014

Vrije dag!

Wat is het toch heerlijk om jezelf af en toe een dagje vrij te geven.
Helemaal als je die dag niet alleen bent maar met een gezellige quiltvriendin!

Elkaars quilts-die-ooit-nog-af-mogen bewonderen.
Het rek raakt voller en voller dus, heel gewaagd, wat bloemen op het gras gestrooid.

Allerliefste lapjesdief ligt op de loer.
Maar het ging allemaal goed!

En eerlijk waar, dit deed niet Pooh maar de wind.
Dus alles weer opgevouwen en opgeruimd.
De "antieke" weer veilig in haar mandje. Hoop dat het nu geen jaar duurt voor ze er weer uitkomt.


dinsdag 15 juli 2014

Vrije middag

Dinsdag is mijn "vrije" thuiswerkdag. 's Ochtends begin ik het liefst op tijd. Beetje boekhouding doen, bestellingen plaatsen, van alles en nog wat opruimen en meer van die "het is dat het moet" dingen.

Maar de dinsdagmiddag houd ik al jaren vrij voor heel veel gezelligheid. Lekker met Pooh en Beer naar hondencursus. Vriendje Pim gaat ook altijd mee. Die cursus hebben ze natuurlijk al lang niet meer nodig .......maar we vinden het zo gezellig!

Na afloop even wandelen door het bos en spelen in de plassen dus moeten de jongens even buiten blijven en nee, dat vinden ze niet leuk.

Kleine Saar doet niet zo moeilijk. Ze heeft een fijn (???) slaapplekje gevonden.
En als Pim en Saar weer naar huis zijn mag Beer binnen in de mand opdrogen.

Als dit geen fijne vrije middag is weet ik het niet meer!


maandag 7 juli 2014

Vakantieworkshops

Op de woensdagmiddagen in juli geven we verschillende workshops.
Foto gemaakt door Foto'Z
Op woensdag 9 juli maken we hexagonnen. Deze workshop zit helaas vol.
Foto gemaakt door Foto'Z
Woensdag 16 juli maken we yoyo's.
Foto gemaakt door Foto'Z
De applecore is de 23 aan bod.
Foto gemaakt door Foto'Z
En op 30 juli sluiten we af met de tissue box.

Mocht je mee willen doen dan kun je je via de webwinkel of in ons atelier aanmelden.




zaterdag 5 juli 2014

donderdag 3 juli 2014

Beginnerscursus

Gisteren de laatste cursus van het seizoen gegeven. We hebben het feestelijk afgesloten met wat lekkers!

Inmiddels zijn we volop bezig met de voorbereidingen van het nieuwe seizoen.
Sinds we op ons nieuwe plekje zitten hebben we veel vraag naar een beginnerscursus en die gaat er komen!
Stofjes zijn uitgezocht om een voorbeeld quilt te maken, data zijn overlegd. Nog de laatste puntjes op de I en dan is ons cursusprogramma klaar.



vrijdag 27 juni 2014

Vrijdagavond

Na een drukke maar fijne werkweek weer verder met de bloemen voor "Road 66".




dinsdag 24 juni 2014

Dierbaar hoekje


Brocante............

Tja, wat kan een mens allemaal verzamelen?

Ruimte genoeg in huis sinds ons atelier naar Eibergen verhuisde.

Plek voor (nog) een  wiegje en een popje is er dus wel.

Het kleine gebreide spreitje kocht ik  bij "Très Belle Brocante" tijdens het gezellige weekend met haar.

De grote gebreide sprei die er onder ligt kocht ik afgelopen vrijdag in Diepenheim. En toeval of niet? Ook deze komt van Très Belle Brocante!



Dit beertje heb ik al jaren. Kocht het ooit in Engeland tijdens een berenreis.
Pop en beer zitten nu samen in het wiegje. Kleine spreitje staat er ook heel leuk bij!

Volgens mij vindt pop het veel gezelliger zo maar wat beer er van vindt weet ik eigenlijk niet........
En de mooie blauwe theedoekjes? Die kreeg ik een poos geleden van lieve middelste.

Weckfles van lieve vriendin en nog een glimpje van wat overgebleven Beatrix servies van mijn moeder!

Ik kan hier toch zo van genieten!!




zaterdag 21 juni 2014

Stitch-a-long met Willeke

Komende vrijdag is het zover!

Willeke komt dan de eerste les van de stitch-a-long geven.


Tot die datum kun je de pakketjes die we daarvoor hebben samengesteld nog met korting aanschaffen.




donderdag 19 juni 2014

Opruiming

Vandaag en morgen hebben we nog opruiming!
Beide dagen ben je van 13.30 tot 17.00 welkom om te komen kijken of er wat voor je bij is!

dinsdag 17 juni 2014

Weekendje weg.

Na een korte nacht van vrijdag op zaterdag reed ik zaterdagochtend al vroeg richting Drenthe om Bobby Mienke te ontmoeten.
We reden op ons gemakje naar Groningen om naar de quilttentoonstelling te gaan. Eerst zouden we nog een brocante winkel bezoeken en dan.........

Maar wat zijn er veel leuke brocante winkeltjes in die omgeving! We waren er de hele dag zoet mee.
Aan het eind van de dag kwamen we aan bij onze B&B waar het goed vertoeven was.
Kopje thee, lapjes een heel veel gezelligheid!

Wat wil een mens nog meer?



maandag 16 juni 2014

Het was leuk!

Onze eerste "gezellige avond" was gezellig!

Leuke, enhousiaste handwerksters verzamelden zich in ons atelier. Ze genoten van de mooie borduurwerken die Willeke meebracht en snuffelden rond tussen de lapjes.
We hadden heel wat stoffen in de opruiming.
 Deze week kun je de hele week ook nog stoffen voor een leuk prijsje aanschaffen!



donderdag 12 juni 2014

Be-gonnen

Eindelijk begonnen aan de quilt welke ik al zo lang wil maken. Maar steeds "moest" ik eerst dit of dat en kwam het er niet van.

Natuurlijk was er nog steeds van alles te doen maar mocht ik nu van mezelf beginnen.

Eerste bloem was gauw gemaakt. Voor de buitenste twaalf hexagonnen precies genoeg stof!

Alles geknipt en geplakt maar een moment later misten er twee.................

Nou weet ik wel wie de boosdoener is en dit is niet de eerste keer dat het gebeurt maar nu had ik dus echt geen stof meer........


Dus: restjes opgezocht, aan elkaar genaaid, beetje fray check erop en klaar zijn we.

Geen probleem, het is patchwork en probleempjes zijn er om op te lossen toch?


Kijk! Zover ben ik nu.
Echte liefde overwint alles!

En nu aan de slag. Moet Mag nu beginnen met de voorbereidingen voor morgen avond.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...