donderdag 28 mei 2020

Nog een keer Road 66

Er kwamen veel vragen na mijn vorige berichtje over de Road 66.
Ik zal ze hier proberen te beantwoorden.
Het patroon staat in het boek "Primarily Quilts" van Di Ford.

Ik heb het volgens de English Paperpiecing methode gedaan dus met kartonnen malletjes.
Ik vind dat een erg prettige methode omdat je niet zo nauwkeurig een naadtoeslag hoeft te nemen, je de geplakte malletjes altijd makkelijk mee kunt nemen en je met een (zelfgemaakt) malletje van paternoplaat toch heerlijk kunt fussy cutten.

De malletjes die ik heb gebruikt zijn een inch. Iets kleiner dus dan volgens het patroon.

De hexagonnen, diamonds en triangles staan allemaal in de webwinkel.
Het plakken doe ik met een lijmpen.
Het quiltwerk heb ik machinaal gedaan met mijn Sashiko machine.
Hier kun je goed zien dat ik om de diamond cirkel en om de grote hexagonbloemen heb gequilt.
Over de bloemen heen heb ik met behulp van een quiltsjabloon een hartenkrans gequilt.

Deze teken ik op de quilt met behulp van een wateroplosbare textielstift.

Om de middelste hexagonnen heb ik ook nog een randje gequilt.

Ik heb een paar jaar gedaan over het maken van deze quilt.
De meeste stoffen heb ik dus niet meer in de winkel.

Wel zijn er mooie andere stoffen om deze quilt te maken.

Kom gerust langs of kijk in onze webwinkel.
We geven tot en met 7 juni 20 % korting op alle stoffen!
O ja, de meeste steekjes zijn gezet met mijn trouwe viervoeters naast me.
Vandaag wilde er maar een poseren maar als je goed naar de eerste foto kijkt zie je de ander ook.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...