We hebben bakken met fat quarters gevuld............
.......stofrollen apart gezet en gaan nu nog patronen en boek uitzoeken.
Allemaal voor de opruiming die we elke donderdag in juni houden!
p.s. Vanaf vrijdag zijn de opruimingsstoffen ook in de webwinkel te vinden.
dinsdag 4 juni 2013
woensdag 29 mei 2013
Ook nieuw in de webwinkel
Niet zo heel nieuw maar wel nieuw in onze webwinkel de stoffen van Judie Rothermel:
"25th anniversery"
Zij nam gelijk wat van deze mooie stofjes mee naar huis en gaat er een mooie quilt van maken!
"25th anniversery"
Zij nam gelijk wat van deze mooie stofjes mee naar huis en gaat er een mooie quilt van maken!
dinsdag 28 mei 2013
In de webwinkel
Er zijn weer stoffen in de webwinkel gezet.
Ook de mooie stofjes uit de serie "Paint Box" van Moda staan er in!
Ook de mooie stofjes uit de serie "Paint Box" van Moda staan er in!
vrijdag 24 mei 2013
Pronkrol deel 9
De dames die aan de pronkrol meedoen kunnen vandaag hun pakketje verwachten.
Deze keer is het een doorrijgwerkje afgeleid van het lapje dat H.B.J. Dave in 1901 maakte.
De letter J ontbreekt op haar lapje. Waarschijnlijk was daar niet genoeg ruimte voor.
Het originele lapje is nog steeds in het bezit van haar familie!
Ik heb er met ontzettend veel plezier aan gewerkt en wil bij deze de familie bedanken voor het beschikbaar stellen van dit mooie erfstuk.
Dat zij het oude in ere willen houden is ook te zien aan hun prachtig verbouwde schuur "de Schöppe".
Kijk maar eens op hun website.
De cursisten hebben vanochtend een beginnetje gemaakt.
Voor dit seizoen staat er nog één deel op het programma.
In september wordt de cursus vervolgd.
Ook is er vraag van mensen die graag alsnog willen beginnen.
Dit gaan we overwegen maar dat zal ook september worden.
Fijn weekend!
vrijdag 17 mei 2013
Bijna lente
De witte sering naast de voordeur bloeit.
Boompje nam ik twee jaar geleden mee uit de tuin van opa en oma.
Plantte het hier in de tuin als gedenkboompje voor mijn lieve moeder.
Doet nu na een lange winter zijn uiterste best en bloeit mooi.
Voor mij een symbool van kracht en moed, voor hoop en toekomst...

Deze mini sering kreeg ik jaren geleden van een lieve vriendin.
Heeft een mooi plekje naast de achterdeur.
Ook een waardevol boompje voor mij.
Lieve vriendin en ik zien elkaar wat minder vaak dan we zouden willen maar dit boompje staat voor mij voor onze vriendschap!
Fijn weekend!
Boompje nam ik twee jaar geleden mee uit de tuin van opa en oma.
Plantte het hier in de tuin als gedenkboompje voor mijn lieve moeder.
Doet nu na een lange winter zijn uiterste best en bloeit mooi.
Voor mij een symbool van kracht en moed, voor hoop en toekomst...

Deze mini sering kreeg ik jaren geleden van een lieve vriendin.
Heeft een mooi plekje naast de achterdeur.
Ook een waardevol boompje voor mij.
Lieve vriendin en ik zien elkaar wat minder vaak dan we zouden willen maar dit boompje staat voor mij voor onze vriendschap!
Fijn weekend!
dinsdag 14 mei 2013
zaterdag 11 mei 2013
Nieuwe stoffen
Na Nantes en Veldhoven was ik deze week nog een beetje in "vakantiestand".
Dat gevoel was over toen deze mooie stoffen binnenkwamen!
Zo mooi!
Daar ging gelijk het mes in.
Thuis zijn is ook zo gek nog niet.
Dat gevoel was over toen deze mooie stoffen binnenkwamen!
Zo mooi!
Daar ging gelijk het mes in.
Thuis zijn is ook zo gek nog niet.
donderdag 9 mei 2013
Nooit te oud om te leren
Ja!
Lieve oudste had engelengeduld en leerde me foto's verkleinen.
Bij deze nog wat foto's in Nantes gemaakt.
We (Mienke en ik) hebben ook heel wat uurtjes in het stadje doorgebracht.
Heel veel leuke winkeltjes gezien maar voor mij was dit het ultieme genieten!
Het puilde uit van stapeltjes oud linnengoed. Overal waren de prachtigste spulletjes uitgestald.
Mandjes, doosjes, garen je kon het zo gek niet verzinnen of het was er. Natuurlijk werd er het een en ander gekocht.
Zal het binnenkort een keer laten zien!
Lieve oudste had engelengeduld en leerde me foto's verkleinen.
Bij deze nog wat foto's in Nantes gemaakt.
We (Mienke en ik) hebben ook heel wat uurtjes in het stadje doorgebracht.
Heel veel leuke winkeltjes gezien maar voor mij was dit het ultieme genieten!
Het puilde uit van stapeltjes oud linnengoed. Overal waren de prachtigste spulletjes uitgestald.
Mandjes, doosjes, garen je kon het zo gek niet verzinnen of het was er. Natuurlijk werd er het een en ander gekocht.
Zal het binnenkort een keer laten zien!
woensdag 1 mei 2013
Even geen verhaaltjes met foto.........
Ik had nog heel wat foto's willen laten zien van Nantes.
Had willen vertellen hoe leuk we het hebben gehad.
Mijn aankopen willen laten zien enz.
Maar helaas..........
Geen foto's meer te plaatsen op mijn blog............
Volgende week maar eens kijken wat ik er aan kan doen.
Nu inpakken voor en morgen opbouwen in Veldhoven.
En daarom zijn we MORGEN GESLOTEN!!
Had willen vertellen hoe leuk we het hebben gehad.
Mijn aankopen willen laten zien enz.
Maar helaas..........
Geen foto's meer te plaatsen op mijn blog............
Volgende week maar eens kijken wat ik er aan kan doen.
Nu inpakken voor en morgen opbouwen in Veldhoven.
En daarom zijn we MORGEN GESLOTEN!!
donderdag 25 april 2013
We zijn er echt hoor!
Kijk toch, wat een feestelijke aankomst!
We hebben zoveel gezien maar ook heel veel nog niet gezien.
We gingen op bezoek bij:
![]() | |||||
| Kaffe Fasset Di Ford |
| Petra en An | |||
Natalie Méance |
Morgen maar eens kijken bij alle Jane's.
dinsdag 23 april 2013
We zijn er!
maandag 22 april 2013
Nog even..........
De belangrijkste zaken liggen klaar zoals jullie zien.
Ik heb er zin in!
Ze hebben heel lieve, leuke oppas maar ja, ik kan het niet laten om toch een en ander te vertellen.....
En jongens, kijk me niet zo aan! Ik ben over een paar dagen weer thuis hoor.
We hebben weer wat nieuwe stofjes binnen.
Mail wordt ook zoveel mogelijk beantwoord maar dat kan allemaal wat langer duren dan normaal.
Even nog wat boodschapjes doen, koffer pakken en vanavond vroeg naar bed.
Wie weet bloggen we nog in Frankrijk als we nog een beetje tijd en energie hebben.
Anders: tot volgende week!
vrijdag 19 april 2013
Rood, wit, blauw, oranje
Iedereen die per post meedoet kan het vandaag in de bus verwachten en het staat nu ook in de webwinkel.
Mocht je niet zo van de geborduurde "postzegel" in de hoek houden dan is het zo beschreven dat je ook de randjes door kunt laten lopen.
Ik ga nog even een paar uurtjes aan het werk en dan ...........vestje afmaken!!
p.s. mail die ik vanochtend probeerde te beantwoorden komt retour, er zaten ook vragen over dit deel van de pronkrol tussen, hoop dat ik dat hiermee beantwoord heb.
woensdag 17 april 2013
Pronkrol deel 8
't Werd een andere dan gepland, wilde toch iets speciaals doen in april 2013...
Stukje geschiedenis in rood-wit-blauw-oranje.
zaterdag 13 april 2013
Zoek de verschillen
Maar toen bedacht ik me dat het misschien toch wel iets te kort was.........
Breide er weer een randje aan.........
En maasde dat weer aan het vestje.
Ben dus nog even bezig!
donderdag 11 april 2013
Voor het goede doel
Wakker worden!
Nee, niet om te snuffelen.
maandag 8 april 2013
Weer thuis
Intussen zal ik terug denken aan de dagen die we in Rijswijk hadden.
Alle ontmoetingen en lieve reacties maakten het weer zeer de moeite waard.
vrijdag 5 april 2013
Patchwork- en Quiltdagen
We hebben veel bekenden gezien en genieten nu even van een "vrije avond".
Morgen en overmorgen zijn we ook weer in Rijswijk.
Wie weet tot dan!
woensdag 3 april 2013
MORGEN GESLOTEN!!!
Morgenochtend vertrekken we vroeg dus morgenmiddag zijn we gesloten.
maandag 1 april 2013
Bijna vestje klaar!
Zou leuk zijn als ik het als jasje kan dragen tijdens dit tripje dat ik binnenkort ga maken!
Abonneren op:
Posts (Atom)
















































