dinsdag 4 juni 2013

Voorbereidingen opruiming

We hebben bakken met fat quarters gevuld............
.......stofrollen apart gezet en gaan nu nog patronen en boek uitzoeken.

Allemaal voor de opruiming die we elke donderdag in juni houden!

p.s. Vanaf vrijdag zijn de opruimingsstoffen ook in de webwinkel te vinden.

woensdag 29 mei 2013

Ook nieuw in de webwinkel

Niet zo heel nieuw maar wel nieuw in onze webwinkel de stoffen van Judie Rothermel:
"25th anniversery"

Zij  nam gelijk wat van deze mooie stofjes mee naar huis en gaat er een mooie quilt van maken!

dinsdag 28 mei 2013

In de webwinkel

Er zijn weer stoffen in de webwinkel gezet.
Ook de mooie stofjes uit de serie "Paint Box" van Moda staan er in!

vrijdag 24 mei 2013

Pronkrol deel 9


De dames die aan de pronkrol meedoen kunnen vandaag hun pakketje verwachten.

Deze keer is het een doorrijgwerkje afgeleid van het lapje dat H.B.J. Dave in 1901 maakte.

De letter J ontbreekt op haar lapje. Waarschijnlijk was daar niet genoeg ruimte voor.
Het originele lapje is nog steeds in het bezit van haar familie!

Ik heb er met ontzettend veel plezier aan gewerkt en wil bij deze de familie bedanken voor het beschikbaar stellen van dit mooie erfstuk.

Dat zij het oude in ere willen houden is ook te zien aan hun prachtig verbouwde schuur "de Schöppe".

Kijk maar eens op hun website.
 De cursisten hebben vanochtend een beginnetje gemaakt.

Voor dit seizoen staat er nog één deel op het programma.

In september wordt de cursus vervolgd.

Ook is er vraag van mensen die graag alsnog willen beginnen.

Dit gaan we overwegen maar dat zal ook september worden.

Fijn weekend!

vrijdag 17 mei 2013

Bijna lente

De witte sering naast de voordeur bloeit.
Boompje nam ik twee jaar geleden mee uit de tuin van opa en oma.
Plantte het hier in de tuin als gedenkboompje voor mijn lieve moeder.

Doet nu na een lange winter zijn uiterste best en bloeit mooi.
Voor mij een symbool van kracht en moed, voor hoop en toekomst...

Deze mini sering kreeg ik jaren geleden van een lieve vriendin.
Heeft een mooi plekje naast de achterdeur.

Ook een waardevol boompje voor mij.
Lieve vriendin en ik zien elkaar wat minder vaak dan we zouden willen maar dit boompje staat voor mij voor onze vriendschap!

Fijn weekend!

dinsdag 14 mei 2013

Aanbieding

Onze jelly roll, promo packs en candy's zijn afgeprijsd.
Interesse?

Je kunt ze hier en daar vinden.

zaterdag 11 mei 2013

Nieuwe stoffen

Na Nantes en Veldhoven was ik deze week nog een beetje in "vakantiestand".

Dat gevoel was over toen deze mooie stoffen binnenkwamen!
Zo mooi!

Daar ging gelijk het mes in.

Thuis zijn is ook zo gek nog niet.


donderdag 9 mei 2013

Nooit te oud om te leren

Ja!
Lieve oudste had engelengeduld en leerde me foto's verkleinen.

Bij deze nog wat foto's in Nantes gemaakt.

We (Mienke en ik) hebben ook heel wat uurtjes in het stadje doorgebracht.
Heel veel leuke winkeltjes gezien maar voor mij was dit het ultieme genieten!
Het puilde uit van stapeltjes oud linnengoed.
Overal waren de prachtigste spulletjes uitgestald.
Mandjes, doosjes, garen je kon het zo gek niet verzinnen of het was er.
Natuurlijk werd er het een en ander gekocht.

Zal het binnenkort een keer laten zien!



woensdag 1 mei 2013

Even geen verhaaltjes met foto.........

Ik had nog heel wat foto's willen laten zien van Nantes.
Had willen vertellen hoe leuk we het hebben gehad.
Mijn aankopen willen laten zien enz.

Maar helaas..........
Geen foto's meer te plaatsen op mijn blog............

Volgende week maar eens kijken wat ik er aan kan doen.

Nu inpakken voor en morgen opbouwen in Veldhoven.
En daarom zijn we MORGEN GESLOTEN!!

donderdag 25 april 2013

We zijn er echt hoor!



Kijk toch, wat een feestelijke aankomst!

We hebben zoveel gezien maar ook heel veel nog niet gezien.

We gingen op bezoek bij:

Kaffe Fasset
Di Ford





Petra en An



Natalie Méance


Wat een feestje, wat een leuke dag!

Morgen maar eens kijken bij alle Jane's.


dinsdag 23 april 2013

We zijn er!

Nadat we eerst een bezoek aan de garage brachten zijn we uiteindelijk op de plaats van bestemming aangekomen.


maandag 22 april 2013

Nog even..........

Het begint nu toch echt spannend te worden: bijna gaat mijn reisje met haar beginnen.

De belangrijkste zaken liggen klaar zoals jullie zien.

Ik heb er zin in!
Laat natuurlijk heel wat instructies achter van wat Pooh en Beer allemaal lekker en leuk vinden.

Ze hebben heel lieve, leuke oppas maar ja, ik kan  het niet laten om toch een en ander te vertellen.....

En jongens, kijk me niet zo aan! Ik ben over een paar dagen weer thuis hoor.

Ook de (web) winkel is in goede handen.

We hebben weer wat nieuwe stofjes binnen.

Mail wordt ook zoveel mogelijk beantwoord maar dat kan allemaal wat langer duren dan normaal.

Even nog wat boodschapjes doen, koffer pakken en vanavond vroeg naar bed.

Wie weet bloggen we nog in Frankrijk als we nog een beetje tijd en energie hebben.

Anders: tot volgende week!




vrijdag 19 april 2013

Rood, wit, blauw, oranje

De cursisten hebben vanochtend hun best gedaan op dit lapje.

Iedereen die per post meedoet kan het vandaag in de bus verwachten en het staat nu ook in de webwinkel.

Mocht je niet zo van de geborduurde "postzegel" in de hoek houden dan is het zo beschreven dat je ook de randjes door kunt laten lopen.

Ik ga nog even een paar uurtjes aan het werk en dan ...........vestje afmaken!!

p.s. mail die ik vanochtend probeerde te beantwoorden komt retour, er zaten ook vragen over dit deel van de pronkrol tussen, hoop dat ik dat hiermee beantwoord heb.

woensdag 17 april 2013

Pronkrol deel 8

Weer met veel plezier gewerkt aan een deel van de pronkrol (klik).

't Werd een andere dan gepland, wilde toch iets speciaals doen in april 2013...

Stukje geschiedenis in rood-wit-blauw-oranje.

Voel me soms een beetje bezwaard als ik mijn rommelige kladjes bij haar (klik) inlever maar op een of andere manier snapt ze altijd wat ik bedoel en maakt ze er weer een mooi patroon van.
Geweldig om zo samen te werken!
De pakketjes zijn bijna klaar om verzonden te worden.



zaterdag 13 april 2013

Zoek de verschillen

En toen hing het vestje bijna klaar aan de kast.............

Maar  toen bedacht ik me dat het misschien toch wel iets te kort was.........
Dus haalde ik heel voorzichtig de boord er weer af.............

Breide er weer een randje aan.........

En maasde dat weer aan het vestje.

Ben dus nog even bezig!

donderdag 11 april 2013

Voor het goede doel

Hee lieve jongens.

Wakker worden!
Even naar buiten.

Nee, niet om te snuffelen.
Tijd voor een borstelbeurtje.
Ja Beer, jij ook!
Beetje blond erbij is ook leuk!
Kunnen de vogeltjes kiezen welke kleur ze in hun nestje willen.

maandag 8 april 2013

Weer thuis

De dag begonnen met het kijken naar en genieten van deze doos met antieke linnen stoffen die ik kocht bij Margret .


Nu is het tijd om alles weer uit te pakken en op zijn plek te zetten.

Intussen zal ik terug denken aan de dagen die we in Rijswijk hadden.

Alle ontmoetingen en lieve reacties maakten het weer zeer de moeite waard.

vrijdag 5 april 2013

Patchwork- en Quiltdagen

De eerste dag zit er op.

We hebben veel bekenden gezien en genieten nu even van een "vrije avond".
Morgen en overmorgen zijn we ook weer in Rijswijk.
Wie weet tot dan!

woensdag 3 april 2013

MORGEN GESLOTEN!!!

Voor we morgen naar Rijswijk vertrekken wilde ik toch wel heel graag dit borduurwerkje eindelijk eens ingelijst hebben. Dus het werk werd op een rode achtergrondstof genaaid.
De mand met héél veel bandjes werd gepakt (kiezen is moeilijk met zoveel leukerdjes)

Dit schattige kantje is het geworden.
En ja, het is gelukt!!

Morgenochtend vertrekken we vroeg dus morgenmiddag zijn we gesloten.

maandag 1 april 2013

Bijna vestje klaar!

Heel veel draadjes afgehecht van mijn "bijna vest".

Zou leuk zijn als ik het als jasje kan dragen tijdens dit tripje dat ik binnenkort ga maken!


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...