Vanaf nu staat het dmc splijtgaren ook in de webwinkel. Je kunt het hier vinden.
Ook hebben we weer heel veel nieuwe bandjes. Die staan o.a. daar .
dinsdag 24 april 2012
donderdag 19 april 2012
Daar doen we het voor!
.....voor alle gezelligerds die langs komen en hun broddellappen showen
.........die vertellen hoeveel plezier ze beleven aan het breien ervan
...........die de moeite nemen ons foto's te sturen (deze is van Caroline)...........voor alle leuke mailtjes en berichtje die we krijgen!
Dank jullie wel allemaal. Dat maakt het voor ons ontzettend leuk om te doen!!!!
Wie onze nieuwsbrief krijgt weet het als sinds gisteren: deel 9 staat er ook op.
woensdag 18 april 2012
Nog een vrije dag!
Jaren geleden stond ik daar op de berenbeurs en het leek ons (mij dus vooral) leuk om eens te kijken hoe het daar nu is.
Natuurlijk zagen we beren die niet zo onze smaak waren maar we genoten ook van heel veel leukerds!
Kijk toch eens, hoe leuk gepresenteerd!
Deze beren zijn van "Atelier Zottelbär". Gelukkig mochten we foto's maken zodat jullie ook een beetje kunnen meegenieten.
En dan komt er zo'n moment van: o jee, die is leuk!!! Maar nee, we hebben geen beren nodig, ook hier mochten we foto's maken en snel liepen we door.
Beetje bijkletsen met "mensen van toen" o.a. zusje van haar.
Zij wandelde ook gezellig rond.
Lekker even pauze nemen en nog een rondje lopen.
Tegen vier uur liepen we weer richting de auto.
En kijk eens wie er toen op de achterbank zat.........................
Beer komt van " Teddy und Hase".
p.s. Zoek de verschillen.......
maandag 16 april 2012
Vrije dag
Vrijdag was een vrije dag. Beetje troosteloos weer dus ik besloot mijn tijd maar eens zeer zinvol te besteden.
Poetsdoeken gepakt (nee, niet deze van de foto, die zijn te mooi voor de poets) en alles op zijn kop gezet.
Tja, het moet altijd erger worden voor het beter wordt hè? Gelukkig had ik een enorm goed "hulpje" die her en der ook nog wat stofwolkjes opruimde.
En als dan al die beren, dekentjes en quiltjes door mijn handen gaan bedenk ik me hoeveel ik nog wel zou willen maken............ Zelfs schoonmaken is dan leuk!
De beren weer lekker op hun plekje. Ze hoeven niet meer onder het quiltje, 't is immers lente!
Tafel verschoven, stoelen eruit, spulletjes anders gezet en dan eerst even ons dagelijkse uurtje in het bos....
Thuis gekomen stond alles weer op de oude plek................ ook goed bedoeld want: "ja, ik zag dat je zo druk was geweest en heb alles maar vast weer op de plek gezet" .
Ok, het viel in elk geval op, niet alles voor niets gedaan dus ;0).
Poetsdoeken gepakt (nee, niet deze van de foto, die zijn te mooi voor de poets) en alles op zijn kop gezet.
Tja, het moet altijd erger worden voor het beter wordt hè? Gelukkig had ik een enorm goed "hulpje" die her en der ook nog wat stofwolkjes opruimde.
En als dan al die beren, dekentjes en quiltjes door mijn handen gaan bedenk ik me hoeveel ik nog wel zou willen maken............ Zelfs schoonmaken is dan leuk!
De beren weer lekker op hun plekje. Ze hoeven niet meer onder het quiltje, 't is immers lente!
Tafel verschoven, stoelen eruit, spulletjes anders gezet en dan eerst even ons dagelijkse uurtje in het bos....
Thuis gekomen stond alles weer op de oude plek................ ook goed bedoeld want: "ja, ik zag dat je zo druk was geweest en heb alles maar vast weer op de plek gezet" .
Ok, het viel in elk geval op, niet alles voor niets gedaan dus ;0).
woensdag 11 april 2012
Op verzoek
Zo her en der horen we geluiden dat de "fat quarters van de maand" gemist worden.......
Daarom zijn ze vanaf nu weer verkrijgbaar.
Gewoon weer net als toen: elke maand een selectie van vier fat quarters in de aanbieding.
Vind je ze leuk dan bestel je ze of haal je ze af.
Is het niet naar je smaak dan sla je over.
Geen verplichting om maandelijks mee te doen dus.
En dat vonden jullie schijnbaar zo fijn.
Daarom zijn ze vanaf nu weer verkrijgbaar.
Gewoon weer net als toen: elke maand een selectie van vier fat quarters in de aanbieding.
Vind je ze leuk dan bestel je ze of haal je ze af.
Is het niet naar je smaak dan sla je over.
Geen verplichting om maandelijks mee te doen dus.
En dat vonden jullie schijnbaar zo fijn.
maandag 9 april 2012
zaterdag 7 april 2012
Fijne Paasdagen
Ja, zo is het beter, je mag gezien worden hoor!
Fijne paasdagen allemaal.
p.s. haas is al jaren in mijn bezit, ik werd op slag verliefd op hem toen ik hem bij haar ooit zag.
donderdag 5 april 2012
Broddelen deel 8
Ik broddel nog steeds lekker door. Ben nu aan patroontje 26 en mijn derde bolletje is op. Nog één bol te gaan dan is deze broddellap af.
Nu kan ik dus ook antwoord geven op de vraag hoeveel bollen er in deze broddellap gaan. Ergens moet ik stoppen toch? En de breisters die ook cotton eight gebruiken weten nu waar ze aan toe zijn.
Gebruik je ander garen dan kan het natuurlijk zijn dat je meer of minder nodig hebt.
Deel 8 van de broddellap kun je hier vinden.
Veel plezier ermee!
Nu kan ik dus ook antwoord geven op de vraag hoeveel bollen er in deze broddellap gaan. Ergens moet ik stoppen toch? En de breisters die ook cotton eight gebruiken weten nu waar ze aan toe zijn.
Gebruik je ander garen dan kan het natuurlijk zijn dat je meer of minder nodig hebt.
Deel 8 van de broddellap kun je hier vinden.
Veel plezier ermee!
woensdag 4 april 2012
Taartje voor........
Rare actie van me dus om zoiets te doen want eigenlijk zou ik jullie allemaal een pakketje gunnen.............
Tja, en na heel lang twijfelen besluit ik het pakketje aan Katrien te geven. Ik wist helemaal niet van haar "speldenkussenshowoproep" toen ik maandag mijn berichtje plaatste maar zag op allerlei blogs speldenkussentjes voorbij komen op initiatief van Katrien. Toeval wil dat ze vandaag jarig is dus is dit "taartje" voor haar.
En voor iedereen die ik nu tekort doe: maak iets leuks of iets liefs voor elkaar of jezelf want we zijn het allemaal waard toch?
maandag 2 april 2012
Give away!
Van dit lieve speldenkussentje geven we een pakketje weg!
Je hoeft er weinig voor te doen:
* laat een reactie achter op dit berichtje en vertel waarom en voor wie je het zou willen maken.
* word je ook nog volger van ons weblog dan maak je extra kans. (ben je al volger: dan evenveel kans hoor!).
* en mocht je het pakketje winnen dan mag je het ook nog zelf in elkaar knutselen
Woensdag maken we bekend wie het pakketje krijgt.
Wil je er zeker van zijn dat je een pakketje hebt dan kun je het ook bestellen, het is hier te vinden. Het is deze week in de aanbieding!
Je hoeft er weinig voor te doen:
* laat een reactie achter op dit berichtje en vertel waarom en voor wie je het zou willen maken.
* word je ook nog volger van ons weblog dan maak je extra kans. (ben je al volger: dan evenveel kans hoor!).
* en mocht je het pakketje winnen dan mag je het ook nog zelf in elkaar knutselen
Woensdag maken we bekend wie het pakketje krijgt.
Wil je er zeker van zijn dat je een pakketje hebt dan kun je het ook bestellen, het is hier te vinden. Het is deze week in de aanbieding!
maandag 26 maart 2012
Nieuwe stoffen!
We hebben weer heel veel nieuwe stoffen en bandjes!
Ze staan (nog) niet in de webwinkel want daarvoor moet ik weer een lief hulpje inschakelen.
Wie niet wil wachten tot dit moois in de webwinkel staat kan donderdag en vrijdag langskomen in Vorden.
We staan daar met een standje op de handwerktentoonstelling. 't Is altijd moeilijk kiezen wat we mee zullen nemen maar wat nieuw is komt in elk geval mee.
Ze staan (nog) niet in de webwinkel want daarvoor moet ik weer een lief hulpje inschakelen.
Wie niet wil wachten tot dit moois in de webwinkel staat kan donderdag en vrijdag langskomen in Vorden.
We staan daar met een standje op de handwerktentoonstelling. 't Is altijd moeilijk kiezen wat we mee zullen nemen maar wat nieuw is komt in elk geval mee.
donderdag 22 maart 2012
Vernieuwde webwinkel!
De afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest met het opnieuw inrichten van de webwinkel, afbeeldingen maken om te navigeren en om nieuwe spullen te fotograferen en in de webwinkel te plaatsen. Na lang werken, is het resultaat nou eindelijk te bewonderen!
We dromen er nog steeds van om een keer een echte winkel te hebben, maar voor nu zijn we ook al heel blij met de update van de webwinkel.
De grootste update kun je vinden onder de categorie `Beren en Poppen`. Na een lange tijd bedenken hoe we dat er het beste op konden zetten (en na veel vraag naar de producten!) staan nou alle benodigdheden die je nodig hebt om een beer te maken in de webwinkel. Naast het mohair en de suédine, staan ook de verschillende soorten vulling en de schijven en ogen nu op de site.




O ja, er vergeet vooral niet om het nieuwe deel van de broddellap (deel 7) te bekijken en te breien!
Nu laat ik het bloggen weer over aan mijn moeder.
Groetjes, Zwenneke
We dromen er nog steeds van om een keer een echte winkel te hebben, maar voor nu zijn we ook al heel blij met de update van de webwinkel.
De grootste update kun je vinden onder de categorie `Beren en Poppen`. Na een lange tijd bedenken hoe we dat er het beste op konden zetten (en na veel vraag naar de producten!) staan nou alle benodigdheden die je nodig hebt om een beer te maken in de webwinkel. Naast het mohair en de suédine, staan ook de verschillende soorten vulling en de schijven en ogen nu op de site.




O ja, er vergeet vooral niet om het nieuwe deel van de broddellap (deel 7) te bekijken en te breien!
Nu laat ik het bloggen weer over aan mijn moeder.
Groetjes, Zwenneke
dinsdag 20 maart 2012
Oud goed
Mijn "oud goed" is zwaar verwaarloosd de laatste maanden....... maar na het uitstapje van afgelopen weekend heb ik er weer helemaal zin in.......
Bovendien vond een lief kind dat een paar daagjes Amsterdam voor Neede had verruild dit borduurwerkje terug. Ik borduurde het voor haar vader (al bijna 29!!!! jaar mijn liefste maatje) toen ik zwanger was van haar en haar zusje.
In 1983 zag ik hem, wist meteen dat hij de ware was en gelukkig was en is dat gevoel wederzijds.
Vijf jaar later was ik zwanger van twee lieve mensjes die bijna een paar maand te vroeg werden geboren.
Alles ging gelukkig goed, ik moest veel rust nemen en zelfs ons oudste grietje hield daar rekening mee.
Al liggend prutste ik dit lapje in elkaar. 't Is dan ook niet helemaal perfect maar ik heb er heel fijne herinneringen aan en ben dus helemaal blij dat het weer gevonden is!
En dat is nu het leukste aan "oud goed" , aan bijna elk lapje, borduurwerkje, bandje enz. zit een persoonlijk verhaaltje vast.
Zo ook aan het oude "Singertje" waarvan ik de geschiedenis niet ken maar die ik een maand geleden in de kringloop winkel plotseling zag staan.
Het koffertje nog gaaf, de deksel eraf gehaald en toen keek me toch een gaaf machientje aan.
Stel je voor dat het nog werkt, dat zou wat zijn! Stekkertje er in en ja hoor, het lampje brandt nog!
Mocht het niet meer naaien dan is het in elk geval een origineel schemerlampje toch?
Maar kijk eens aan! Singertje zingt nog alsof het een nieuw machientje is. En ook al mag ik dan het liefst steekjes met de hand naaien voor "oud goed" maakte ik een uitzondering. Dat mocht wel van mezelf met zo'n passend, oud machientje.
Nu gauw even kijken wat Betty, Marcella en Monica deze maand met hun "oud goed" hebben gedaan.
Kijken jullie mee?
Bovendien vond een lief kind dat een paar daagjes Amsterdam voor Neede had verruild dit borduurwerkje terug. Ik borduurde het voor haar vader (al bijna 29!!!! jaar mijn liefste maatje) toen ik zwanger was van haar en haar zusje.
In 1983 zag ik hem, wist meteen dat hij de ware was en gelukkig was en is dat gevoel wederzijds.
Vijf jaar later was ik zwanger van twee lieve mensjes die bijna een paar maand te vroeg werden geboren.
Alles ging gelukkig goed, ik moest veel rust nemen en zelfs ons oudste grietje hield daar rekening mee.
En dat is nu het leukste aan "oud goed" , aan bijna elk lapje, borduurwerkje, bandje enz. zit een persoonlijk verhaaltje vast.
Zo ook aan het oude "Singertje" waarvan ik de geschiedenis niet ken maar die ik een maand geleden in de kringloop winkel plotseling zag staan.
Het koffertje nog gaaf, de deksel eraf gehaald en toen keek me toch een gaaf machientje aan.
Stel je voor dat het nog werkt, dat zou wat zijn! Stekkertje er in en ja hoor, het lampje brandt nog!
Mocht het niet meer naaien dan is het in elk geval een origineel schemerlampje toch?
Maar kijk eens aan! Singertje zingt nog alsof het een nieuw machientje is. En ook al mag ik dan het liefst steekjes met de hand naaien voor "oud goed" maakte ik een uitzondering. Dat mocht wel van mezelf met zo'n passend, oud machientje.
Nu gauw even kijken wat Betty, Marcella en Monica deze maand met hun "oud goed" hebben gedaan.
Kijken jullie mee?
zondag 18 maart 2012
Pfffff......
Eenmaal binnen weet je dat je voorlopig niet meer naar buiten wilt........ Toen we allemaal voorzien waren van koffie of thee met wat lekkers gingen voorzichtig de eerste tassen open. Vol verwachting keken we allemaal wat Ingrid uit haar tas toverde: natuurlijk ontbraken haar vingerhoedjes en de Morrell niet maar toen was ik schijnbaar nog niet in staat het fototoestel te bedienen. Met open mond bekeken we de poëzie plaatjes op de quilt.....(hoop dat iemand anders daar leuke foto's van heeft gemaakt).
En dan haar NI! 't Is in werkelijkheid allemaal nog mooier dan hier te zien is. Hoop trouwens dat dat virus aan me voorbij gaat. Wat een werk!
Intussen kletsten we wat, namen we nog een plakje cake en bespraken alle mogelijke en onmogelijke zaken (o, als je hoort wat die dames allemaal van bloggen weten dan ben ik helemaal verbaast dat ik hier nog een verhaaltje tevoorschijn tover).
Hier droomt toch elke quiltster van?
En toen kwam het moment dat de quiltsters er heel serieus over gingen denken om te gaan borduren! Willy kwam met haar vernaaide linten (zo heet het toch?) op tafel en we werden allemaal een beetje stil.......
Dit spiekbriefje doet ook menig hart sneller kloppen.
Achter deze romantische quilt gaat Mienke schuil.
't Was hilarisch om naar haar verhalen te luisteren en prachtig om ook deze quilt van haar te zien.
O kijk, de dansende dametjes van Ingrid heb ik wel op de foto gezet. Schattig!
Tijd voor een broodje, een praatje, een lach en toen vielen we plotseling weer stil...................het rekje van Willeke werd van alle lapjes ontdaan.......
Ik hoor het haar nog zeggen: "hier moet nog een knoopje op, daar nog een draadje afgehecht, en dit is maar gewoon......" O Willeke toch, je bent zo lekker gewoon ongewoon. Behang je kamer met die leuke borduurwerken van je, verwerk ze in een quiltje of eigenlijk....laat ze op dat prachtige rekje van je hangen. Is toch ook prachtig???
Ook haar breirollen zijn geweldig mooi. 'k Heb er maar één op de foto gezet. Jammer! Maar wie weet staan ze op een van de andere weblogs.
't Was een dag met een gouden randje! En dat allemaal als gevolg van het bloggen. Speciaal toch?
Ik ging moe maar heel voldaan naar huis, mijn oren nog rood van de vertelsels, mijn ogen scheel van al het moois.
Ben nu heel benieuwd welke quiltster gaat breien of borduren en welke borduurster de lapjes opzoekt. Het is toch allemaal even leuk om te doen???
Labels:
Borduren,
Breien,
Broddellap,
Geluksmomentje,
Gezellig,
Uitstapjes
vrijdag 16 maart 2012
Dagje uit
Morgen ga ik een dagje op stap. Fijn handwerken met een stel gezelligerds!
Alles is goed voorbereid: weekend boodschappen in huis, wasjes gedraaid, oppas voor de honden enz.
Maar nu het op het inpakken van mijn spullen aankomt slaat de twijfel toe. Wat neem ik mee zo'n dag?
Teveel keus! Help!
Wat gaat het worden: broddellap, huisjes, klokhuisjes, patch rouge.........???
Als ik alles nou een beetje handig inpak kan de hele prut erin! Kijk: het fototoestelletje gaat ook mee. Als ik er aan denk zal ik foto's maken en volgt binnenkort een verslagje.
.
Alles is goed voorbereid: weekend boodschappen in huis, wasjes gedraaid, oppas voor de honden enz.
Maar nu het op het inpakken van mijn spullen aankomt slaat de twijfel toe. Wat neem ik mee zo'n dag?
Teveel keus! Help!
Wat gaat het worden: broddellap, huisjes, klokhuisjes, patch rouge.........???
Als ik alles nou een beetje handig inpak kan de hele prut erin! Kijk: het fototoestelletje gaat ook mee. Als ik er aan denk zal ik foto's maken en volgt binnenkort een verslagje.
.
donderdag 15 maart 2012
Hoe gaat het met jullie "broddels"?
Er wordt wat heel wat gebroddeld her en der. Ik heb al heel wat lapjes mogen bewonderen maar vandaag kwam er een heel bijzondere voorbij. 't Was er eentje in blauw! Ik heb allerlei tintjes beige/bruin gezien maar dit was de eerste in een heel ander kleurtje. Leuk!
Weet je wat ik óók heel leuk zou vinden? Nog meer broddels van jullie allemaal te zien! Kom eens langs of, als je te ver weg woont, stuur een foto........
'k Ben zo benieuwd hoe het jullie allemaal gaat!
Voor wie hier nog maar net komt en geen idee heeft waar dit over gaat: kijk even op mijn site, laat je verleiden, pak je breinaalden en doe gezellig mee (ook leuk tijdens een avondje voetbal toch?).
Alle borduursters die met het gratis patroon een jaartje bloemen meedoen moeten nog hééél even geduld hebben, dat patroontje verschijnt ook een dezer dagen.
p.s. Het garen dat ik voor mijn broddellap gebruik is cotton eight .
Weet je wat ik óók heel leuk zou vinden? Nog meer broddels van jullie allemaal te zien! Kom eens langs of, als je te ver weg woont, stuur een foto........
'k Ben zo benieuwd hoe het jullie allemaal gaat!
Voor wie hier nog maar net komt en geen idee heeft waar dit over gaat: kijk even op mijn site, laat je verleiden, pak je breinaalden en doe gezellig mee (ook leuk tijdens een avondje voetbal toch?).
Alle borduursters die met het gratis patroon een jaartje bloemen meedoen moeten nog hééél even geduld hebben, dat patroontje verschijnt ook een dezer dagen.
p.s. Het garen dat ik voor mijn broddellap gebruik is cotton eight .
Labels:
Borduren,
Breien,
Broddellap,
Gratis,
Jaartje bloemen
zaterdag 10 maart 2012
Bedankt!
Allemaal reuze bedankt voor de lieve reacties, mailtjes, kaartjes enz. Het is ontzettend fijn te ervaren dat zoveel mensen even aan ons dachten! Lief!!
Wij pakken de draad weer voorzichtigjes op en weer merk ik dat de lapjes en draadjes me goed doen en rust geven.
Voor alle breisters die het nog niet gezien hebben: deel 6 van de broddellap staat op mijn site.
Wij pakken de draad weer voorzichtigjes op en weer merk ik dat de lapjes en draadjes me goed doen en rust geven.
Voor alle breisters die het nog niet gezien hebben: deel 6 van de broddellap staat op mijn site.
dinsdag 6 maart 2012
Afscheid
Afscheid nemen doet hoe dan ook pijn. Wat zeg je op zo'n moment tegen iemand die je het aller dierbaarst
is, die zijn jeugd nu voor altijd achter zich laat en bij wie zijn werk en privé nu akelig dichtbij elkaar komen?
Om verdriet kun je niet heen maar het verzacht een beetje door te ervaren en te weten dat we er samen wel door komen.
Op mijn site staat het al aangegeven maar ik wil bij deze ook hier even laten weten dat we aanstaande donderdag wegens familie omstandigheden gesloten zijn.
Abonneren op:
Posts (Atom)













































