maandag 10 september 2018

Duisent Vreugden als pakket


En hier dan het quiltje "Duisent Vreugden" dat ik maakte ter gelegenheid van de viering 350 jaar Achterhoek.

Vanaf nu in ons atelier en in de webwinkel als pakket te koop.

Ik heb er met ontzettend veel plezier aan gewerkt.

Het ontwerpen kostte zeker zoveel tijd als het maken ervan.

Ruitjes papier, potlood en gum werden volop gebruikt.


De stoffen die ik in eerste instantie uitzocht werden soms vervangen.


 De stopjes en borduurwerkjes moesten precies op de goede maat gemaakt worden.


 

 Vaak ging dat goed, soms ook niet.


 

 De bandjes en het borduurgaren werden zorgvuldig uitgekozen.



 
 Lettertypes uitgetekend en uitgeteld.

 
 En met toch wel een beetje moeite de schaar in het antieke linnen gezet.



Van al mijn gekrabbel en geteken maakte lieve jongste een prachtig patroon.

Uren zaten we samen achter de computer want ik had af en toe wel iets uit te leggen.

Uiteindelijk zijn we er heel blij mee, zij en ik.

Blij met de fijne samenwerking en het resultaat.

En hoewel iedereen volgens ons wel weet dat er respectvol met patronen om moet worden gegaan toch nog even een verzoek:

gebruik het alleen voor jezelf en maak geen kopieën.

Wij willen graag nog meer mooie patronen maken!


1 opmerking:

Annelein zei

Het is een heel bijzonder mooi quiltje... Maar jou verhaal over het ontstaan ervan maakt het nog bijzonderder... :)... Ik heb genoten zondag!

Liefs, Willeke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...