maandag 15 augustus 2016

Dierbaar "Nederlands Erfgoed"



Nou, daar hangt-ie dan!

In het avondlicht dus misschien een beetje te donker maar ik wilde het zo graag op de foto zetten.

Mijn "Nederlands Erfgoed" is klaar.


Helemaal in het rood-wit-blauw met veel speciale blokjes........

Ik maakte twee rood-wit-blauwe sterretjes toen mijn lieve vriendin overleed.

Een voor haar, een voor mij.

Zij hield van blauw, ik van rood.

Toen ik ruim een maand later aan de quilt begon wist ik dat dit blokje er in moest en dat dat de kleuren zouden worden.



En zo werd het een quilt met heel veel speciale blokjes: het piepkleine hexagonnetje dat mijn lieve jongste voor mij maakte.


Een geborduurd lapje, gekregen van een lieve vriendin.


Het hexagonnen blok dat door mijn liefste maatje totaal is afgekeurd maar wat wel grenst aan een lapje van zijn (versleten) pyamabroek!



De blauw-witte lapjes zijn stukjes overhemden van mijn lieve vader.

Lief, quiltend zusje gaat ook aan het erfgoed beginnen. Voor haar zijn wat van deze lieve lapjes.

En zo werd het een ontzettend dierbare top.



Niet in de laatste plaats omdat ik het samen met een lief quiltvriendinnetje maakte!

Lieve Gerrie, dank je voor alle fijne uren die we samen hebben gewerkt, gelachen, gepraat, thee hebben gedronken en jij al mijn lief en leed hebt aangehoord.

Gelukkig hebben we samen nog heel wat quilts af te maken!

Hester, bedankt voor het patroon, 't was geweldig om er aan te werken!

Op 14 oktober starten we met de cursus "Nederlands Erfgoed". Gerrie zal deze begeleiden en geloof me: ze kan het!

6 opmerkingen:

skippie zei

Heel mooi met vele dierbare herinneringen.

Monica zei

Wow, wat is dit een mooie quilt geworden, en ook heel speciaal met alle dierbare herinneringen er in verwerkt.

Martine zei

Heerlijk he zo'n herinneringslap.
Ik ben er ook nog steeds met veel plezier aan bezig.

Annelies zei

Wat een prachtige lap !

Gert zei

Wat mooi zeg, heerlijk al die herinneringen die je er in verwerkt hebt.

Pam zei

I love your quilt. So imaginative!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...