zondag 3 mei 2020

Hoe het gaat

 Hoe gaat het nu eigenlijk met de bevrijdingsquilt?

De quilt die ik ontwerp en maak ter gelegenheid van 75 jaar vrede.

Nou, ik had er om diverse redenen nogal moeite mee.

Maar heb gestaag doorgewerkt.

De presentatie ervan zal niet gaan zoals ik had gedacht, zoals zoveel dingen in het leven anders lopen dan je soms had gehoopt.

Maar schouders eronder en doorgaan.

Dat is iets wat ik heb geleerd uit de verhalen van mijn familie.

Deels verteld, deels opgetekend door mijn vader.
De top is inmiddels bijna klaar, nog een paar applicaties en dat is het dan.

Mijn verhaal, een stuk familiegeschiedenis, ga ik nog schrijven.

Een proces dat moeizamer is dan het maken van de quilt.

Een dezer dagen krijgt het een plekje in de etalage.

Mijn manier om te herdenken.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...